You are currently viewing רפואה וחיים מסכמים את מבצע משלוחי מנות שחולקו לאלפי ילדים חולים ומאושפזים

רפואה וחיים מסכמים את מבצע משלוחי מנות שחולקו לאלפי ילדים חולים ומאושפזים

אגף השמחה הביאה את אור שמחת הפורים לעשרות מחלקות ואגפים בבתי החולים.

במבצע ענק של ‘ילדים למען ילדי רפואה וחיים’, חולקו למעלה מ-20,000 מארזי משלוחי מנות שנאספו ממספר רב של בתי ספר ברחבי הארץ. הפרויקט הלוגיסטי הענק שהחל לפני חודש – כאשר חולקו שקיות מיוחדות בכל ריכוזי הערים למילוי מיני מתיקה, ולהורים חולק דף הסבר על שיתוף הילדים במצוות משלוח המנות לילדים חולים המאושפזים בבתי החולים בארץ – השקיות הגדושות נאספו ורוכזו במוקדי החסד שהוקמו בבתי הספר שהשתתפו במבצע החסד החינוכי.

אלפי הילדים והילדות אספו בהתרגשות את השקיות כשהם מקדישים את הממתקים האישיים שלהם עבור משלוח המנות שיימסר לילד החולה והעצוב המאושפז בבית החולים, כל ילד צירף למשלוח המנות גם פתק אישי בצירוף איחולים לבביים לרפואה שלמה ולפורים שמח.

מנכ”ל האגודה מר ברוך הימל אומר כי מבצע משלוחי המנות המסורתי הפתיע השנה בהיקפו לאור ההיענות הגדולה והחיובית! המבצע התקבל בהתלהבות עצומה והמשוב במשרדי האגודה היה מעל ומעבר למשוער. חולים ומאושפזים מכלל המגזרים והקהלים הביעו את התרגשותם והפתעתם ממשלוח המנות והאיחולים החמים של הילדים.

התרגשנו לקבל פניות ממוסדות חינוך רבים, גננות ומורות שנתקלו בשקיות וביקשו גם הן להצטרף ולקחת חלק בפרויקט!

מסיבות פורים ושמחה גדולה בבתי- החולים!

בימי הפורים ובימים שקדמו לחג נערכו עשרות מסיבות פורים במחלקות ילדים ואונקולוגית בתל השומר בלינסון ושניידר וכן במחלקות סגורות במרכזים לתשושי ופגועי נפש. קבוצות מתנדבים הופיעו עם ציוד מיוחד שנרכש והותאם למטרות אלו, כמו למשל מערכת הגברה אלחוטית אשר מקלה על הניידות ויכולת השימוש בהפעלת מוזיקה. צוות המשמחים עוברים מחדר לחדר, ממחלקה אחת לשנייה, משמחים ומרקידים, ובעיקר משכיחים לזמן מה מהילדים החולים ובני משפחותיהם את הכאב, הקושי, והדאגה הנוגסת בהם יום-יום.

חלק מרכזי במסיבות הוקדש לחלוקת משלוחי-המנות. אותן השקיות שנאספו בשבוע הקודם מאלפי ילדי הגנים ובתי הספר, חולקו על-ידי המתנדבים לילדים המאושפזים ולחולים. ההתרגשות הייתה בשיאה! ראינו דמעות של אושר בעיני החולים והוריהם. החיוכים והשמחה, כאשר ילדים חולים פתחו את שקית הממתקים ומצאו בו דף מצורף בו כתב ילד כמה מילים חמות ואישיות עבורם, איחול קטן שנתן להם את הכח להתמודדות עם המחלה והכאב ולנצחו באמצעות מילה חמה וטובה עם אהבת ישראל אמיתית – נצרבו בזיכרוננו.

בנוסף, מתנדבי “רפואה וחיים” יצאו למחלקות הסגורות בבתי-חולים לפגועי נפש, וחילקו גם שם משלוחי מנות, והביאו את שמחת החג עמוק לתוך נשמתם של המאושפזים.

תודה לראשי אגף השמחה באגודה והמרכזים אשר השקיעו זמן ומאמץ במבצע, ניפגש גם בשנה הבאה!