You are currently viewing “נופשוני הקיץ יחד בתקוה”

“נופשוני הקיץ יחד בתקוה”

בימים אלו הסתיימו נופשוני הקיץ “יחד בתקוה” למאות ילדים מיוחדים ומוגבלים * אישי ציבור, ראשי ערים ובעלי עסקים הזילו דמעות והתפעלו מהמסירות של מאות מתנדבי ומתנדבות האגודה משך שבוע גדוש חוויה והנאה * פעילויות ואטרקציות מושקעות לאורך הימים העמוסים בשמחה ובחוייה של אושר ותקווה * “לאומית” השתתפה בחסות על ימי הנופשונים *

*******

‘רפואה וחיים’ פועלת רבות משך השנה כולה למען חולים ובני משפחותיהם באמצעות עשרות אגפים ומאות מתנדבים, אך ספינת הדגל של הפעילות היא כאשר נערכים הנופשונים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, במסגרתם נהנים הילדים מחוויה בלתי נשכחת הכוללת מגוון פעילויות וימי כיף המותאמים במיוחד עבורם כאשר לכל ילד מוצמד מתנדב/ת המלווה אותו בכל שעות הפעילות.

היעד המרכזי והערך העליון של נופשוני הקיץ הידועים של רפואה וחיים הוא לשמח את הילדים המיוחדים הזקוקים בצורה קריטית למוטיבציה נפשית וליד חמה ותומכת ובעיקר בימי החופשה, בהם יתר בני המשפחה מבלים בטיולים או בחופשות, או אז, מטופלים הילדים במסירות שאין דומה לה. כשהעמותה נוסכת כוחות להמשיך בתפקוד השוטף של ההתמסרות גם לצרכי הילדים הבריאים.

לקייטנה זו צורפו ילדים במצבים קשים ומורכבים. ילדים אלו מטופלים במחלקת “טיפול נמרץ” ע”י הצוות ותיק ומיומן של אחראיות מתנדבות בכירות, כשבמקום נוכח צוות רפואי אחראי שיכול וגם מוסמך להגיש עזרה ראשונה או לטפל במקרים רפואיים בכל עת שיידרש.

השנה הלכו צעד אחד קדימה, ובעקבות הביקוש הרב, הרחיבו את המסגרת גם למבוגרים בעלי פגיעה מוחית ואוטיסטים, ובמשך כמה ימים נערכו טיולים מושקעים וארוכים וכן הועסקו בעשרות הפעלות אטרקטיביות המתאימות להם, מידי יום ביומו.

ביקורים מיוחדים נערכו השנה בנופשון, אורחים חשובים רמי מעלה כמו גופי רפואה וחברות גדולות במשק ונדיבים דגולים שרצו לראות ולחוש מקרוב את הפעילות הנוגעת ללב ולנשמה.

אחד השיאים היה ביום פעילות בחיק הטבע בפארק הספארי בר”ג שנערך במהלך הנופשון לחניכי העמותה.

ראש עיריית רמת גן מר יעקב זינגר המסייע רבות ונצורות לרפואה וחיים באדיבות וברוח נדיבה ונפלאה, שהה ממושכות במקום, כשהוא ניגש מילד לילד, מתעניין ומעניק להם מילות עידוד ותקווה, כשלסיום פרץ האורח בריקוד לצלילי מוזיקה, ראש העיר גם ציין את רפואה וחיים שהייתה החלוצה הראשונה בעריכת הקייטנות וקיום הנופשונים לילד המיוחד כאשר בנוסף פועלת משך כל השנה להביא שמחה ורווחה לאלו המשוועים למנוחה והרפיה ומתמודדים עם ילד מיוחד בביתם בנוסף לפעילויות האדירות המתפרסים על מכלול תחומים ואגפים.

באחד מימי הנופשון התקיימה אטרקציה “שמיימית” ומיוחדת כאשר מאה ילדים מיוחדים ומוגבלים שנופשים בקייטנת ‘יחד בתקווה’ של “רפואה וחיים” השתתפו בטיסה בשמי הארץ על ידי טייסת נבחרת של 18 מטוסים קלים אשר יחד עם צוות טייסים נרתמו לעלות חיוך על פניהם הנרגשות מהחוויה המדהימה והנדירה עבורם, החניכים שהשתתפו בטייסת נהנו לבקר בטרמינל ולחוות את הטיסה בשמי הארץ כשהם מרגישים בעננים של אושר ותקווה ונהנים מכל דקה.

הנופשונים נערכים למשך כשלושה שבועות וכוללים עשרות פעילויות להנאת החניכים ולרווחת ההורים המתארגנים בראש רגוע ומשוחרר להתחיל את שנת הלימודים ברגל ימין.

הנהלת קופת חולים לאומית לקחו יוזמה להיות שותפים לפרויקט הענק של ‘נופשון יחד התקוה’ של ארגון “רפואה וחיים” באו לסיור ולהתרשם מהפעילות האדירה.

מנכ”ל ‘רפואה וחיים’ מר ברוך הימל, יו”ר רפואה וחיים מר יצחק רוט, ראש אגף החינוך המיוחד בארגון מר נפתלי ויינברגר, היועץ הרפואי מר יצחק שטרן, אירחו בהערכה את הנהלת קופת חולים “לאומית”

הנהלת לאומית הגיעו במיוחד לעמוד מקרוב אחר הפעילות המיוחדת בנופשונים אלו. משתתפי הסיור הביעו את התרגשותם הרבה ממראה עיניהם כאשר מאות מתנדבים מלווים אישית את החניכים ומפעילים אותם במסירות עצומה וביחס מעורר השתאות.

ראשי הנהלת לאומית ציינו כי ״מרגש עד דמעות לראות את הפעילות המדהימה של מתנדבי ‘רפואה וחיים’ למען הילד המיוחד, אנו גאים ושמחים להיות שותפים ולקחת חלק פעיל בפעילויות הנופשונים לילדים מיוחדים אלו. לאומית משקיעה רבות על מנת לשלב את כלל האוכלוסיות בקהילה ופעילות חסד ורווחה זו מצטרפת לפעילות מגוונת למען שילובם וקידומם בקהילה”.

ביקור מרגש זה מתאסף לביקורם של אישי הציבור ובעלי עסקים, שנערכו בנופשונים אלו כולם ציינו את מעלת פעילות חשובה זו והחמלה של הארגון הפועל ללא ליאות להקל את סבלם של החולים ובני משפחותיהם